Återkoppling från IP-Only, Måndag 18 mars:
I dag hade jag en avstämning med Tommy från IP Only angående status och progress kring felsökning av V52 fel. Tommy bekräftar att detta fel har hög prioritet hos IP-Only och de samarbetar även med Comhem för att få en täckande felsökning. Sedan söndagen så har IP Only utrustning inkopplad i sitt transmissionsnät, dvs det nät som distribuerar data på Gotland innan det kommer fram till respektive fiberförenings noder. Felsökning pågår och kan endast göras på kvällar för det är endast då felet visar sig vilket indikerar belastningsproblem.
IP-Only bekräftar att de ser problemet men har ännu inte hittat grundorsaken till detta och kan därför inte meddela när de skall ha detta fel löst. Jag har begärt att få daglig återkoppling för att kunna meddela er progress i frågan.
Enligt samtal med Marcus på Comhem så tycker han att föreningens medlemmar inte behöver felanmälan detta V52 fel mer hos Comhem kundtjänst då även Comhem har hög prio på detta och återkommer om de behöver återkoppling kring hur Ekstas medlemmar upplever situationen.
Det är fortfarande bra om ni använder Facebooksidan för att meddela er upplevelse så det finns lite återkoppling om någon frågar.