Information V52 fel fortsättning (5)

Information från IP Only tisdag den 19 mars 2019

Jag har haft kontakt med Tommy på IP Only under kvällen och de är försiktigt optimistiska, De har mätning på trafiken ut från transmissionsnoden i Hemse som tidigare indikerade problem men enligt IP Only så verkar den fungera som den skall.

IP Only har inte fått någon felanmälan från Östergarn och vi från Eksta har ”bara” ett inrapporterat problem. Det är för tidigt att säga något om att grundfelet är åtgärdat utan IP Only fortsätter att övervaka och felsöka och ber oss att direkt rapportera om vi får V52 fel, Ni behöver inte gå via Comhems kundtjänst just nu utan skicka ett inlägg på Facebook eller i ett e-mail till ekstafiber@gmail.com så informerar vi IP Only.

Jag har även haft ett samtal med Marcus som är kundansvarig på Comhem kring ett antal frågor jag ställt kring deras kundtjänst, bl.a. tillgänglighet, eskaleringsrutiner osv. och skall få kontakt med en ansvarig för den funktionen. Återkommer med mer info från det mötet. Marcus bekräftar att det är ett problem med de långa svarstiderna kombinerat med omsättning på personal i kundtjänsten som gör att deras kunder drar sig för att felanmäla vilket då leder till att deras eskaleringsrutiner inte aktiveras tillräckligt snabbt vid störningar likande den vi har haft nu.