Uppdaterad information kring Problem med Fibernätet

Hej

Vi har nu fått information från både Com hem och IP Only angående det problem som samtliga användare har upplevt.

Bakgrunden till felet finns hos IP-Only som har fått problem efter uppgraderingar av sin aktiva utrustning vilket inkluderar samtliga utrustningar som de har installerade hos föreningarna (I Ekstas fall switchen i Bygdegården). Felet har drabbat samtliga användare i landet och därmed samtliga fiberföreningar på Gotland som använder IP Only.

Observera att det därmed denna gång är uteslutet att det varit kapacitetsbrist vilket annars kunde ha varit en trolig anledning till problemet.

Under eftermiddagen tisdagen 20 oktober uppdaterades samtliga Fiberföreningar på Gotland med en lösning som skall åtgärda felet.

Om någon upplever att Ni fortfarande upplever samma problem som under senaste veckan så vänligen felanmäl detta till Com hem och skicka ett mail till ekstafiber@gmail.com och beskriv kortfattat vilka problem Ni upplever. Vi har öppnat ett ärende hos IP Only där vi har direktkontakt med deras systemspecialister så vi kan rapportera fel snabbt så vi kan få felsökning att inledas omgående.

Mer information kommer inom kort.

Styrelsen