Månad: april 2019

Uppdaterad info nr.2; Fel som berör flera fastigheter i Eksta

Styrelsen har inte fått någon officiell återkoppling från IP Only eller Comhem om felet är åtgärdat men förväntar oss återkoppling senast i morgon. Återkoppling från medlemmarna på facebook och sms har tydligt indikerat att felet är åtgärdat. Vi ber medlemmar som fortfarande har problem återkoppla till styrelsen för återkoppling till Comhem & Ip Only,

Uppdaterad info; Fel som berör flera fastigheter i Eksta

IP Only har lokaliserat felet till ett s.k. kort i den centrala switchen i Eksta bygdegård. BRS Networks är vidtalade och kommer att påbörja felåtgärd i eftermiddag.

Fel som berör flera fastigheter i Eksta

Fel som berör flera fastigheter i Eksta sedan kvällen 26 april så har flera fastigheter i Eksta (dock inte alla) problem med uppkoppling. Flertalet medlemmar har felanmält till Comhem och idag på morgonen har vi även eskalerat detta till Comhems backend support samt IP Onlys representant Tommy Andersson. I Skrivande stund har vi inte fått…
Läs mer

Rutiner vid avslut av tjänsteabonnemang

Styrelsen vill påminna medlemmar om de rutiner som är viktiga att följa vid avslut av tjänsteavtal kopplade till Eksta Fibers nät. Observera att det finns två typer av tjänsteavtal som medlammar i Eksta Fiberförening kan välja att teckna: I båda fallen är det den enskilda fastighetsägaren som är skyldig att säga upp ingånget avtal med…
Läs mer

Prishöjning Comhems gruppavtal

Som vi informerade i höstas kommer Comhem att höja avgiften för sitt trippleplay gruppavtal med Eksta fiber med 37 kr/månad från och med kvartal 2 2019. Tyvärr blev det en miss med fakureringsunderlaget till medlemmarna på den faktura som gick ut i dagarna för kvartal 2 2019 där denna höjning inte kom med. Därför kommer…
Läs mer