Månad: mars 2019

Förtydligande angående Comhems e-mailtjänst

Styrelsen fick en fråga från en medlem som fått besked från Comhems kundtjänst att Comhem inte längre erbjuder tjänsten kund e-mailadresser till sina kunder längre vad som gäller I och med att vi har ett gruppavtal. NEdan svar kom från kundansvarige Marcus Lundgren på Comhem: För ”vanliga” kunder ingår numera inte tjänsten mailadress men för…
Läs mer

Information V52 fel fortsättning (6)

Information från Styrelsen och IP Only torsdag den 21 mars 2019 Jag har haft återkommande kontakt med IP Only under de senaste dagarna och efter samtalet i kväll gör vi gemensamt bedömningen att läget är stabilt och trafiken flyter på som den skall. Varken vi eller IP Only har någon inrapporterad störning förutom en i…
Läs mer

Information V52 fel fortsättning (5)

Information från IP Only tisdag den 19 mars 2019 Jag har haft kontakt med Tommy på IP Only under kvällen och de är försiktigt optimistiska, De har mätning på trafiken ut från transmissionsnoden i Hemse som tidigare indikerade problem men enligt IP Only så verkar den fungera som den skall. IP Only har inte fått…
Läs mer

Information V52 fel fortsättning (4)

Information från IP-Only                                      Tisdag 19 Mars Jag blev kontaktad av Tommy på IP-Only som vill informera Eksta Fibers medlemmar att de bryter den centrala Transmissionsnoden i Hemse i dag 19 mars 10:00 för en uppgradering. Det innebär att samtliga Eksta Fibers medlemmar kommer få ett stopp I alla datakommunikation under tiden som detta arbete pågår.…
Läs mer

Information V52 fel fortsättning (3)

Återkoppling från IP-Only, Måndag 18 mars: I dag hade jag en avstämning med Tommy från IP Only angående status och progress kring felsökning av V52 fel. Tommy bekräftar att detta fel har hög prioritet hos IP-Only och de samarbetar även med Comhem för att få en täckande felsökning. Sedan söndagen så har IP Only utrustning…
Läs mer

Information V52 fel fortsättning (2)

Vi har fått uppdaterad inforamtion från IP Only under eftermiddagen Fredag 15/3. Comhem och IP Only har uppgraderat ärendet och jobbar nu gemensamt med felsökning med sina respektive NOCar vilket är driftansvariga tekniker för hela deras driftmiljöer. Arbetet pågår tills felet är löst då dessa enheter är bemannade dygnet runt. Det är om möjligt ännu…
Läs mer

Information V52 fel fortsättning

Angående V52 fel Vi har idag haft ett uppföljningsmöte med IP Only och då framkom det enligt IP Only att de inte fått in någon felanmälan från Comhem angående V52 fel i Eksta eller Östergarn, endast respektive styrelse återkoppling. jag har sökt Comhems kontakt Marcus Lundgren men ännu inte fått tag på honom så vi…
Läs mer

Information om V52 störning

IP-Only informerar att de genomfört en uppgradering av mjukvara i noderna (switcharna) i torsdags kväll, 7/3 vilket skapade störningar i Östergarns och Ekstas utrustning som är av ett visst märke och modell som skiljer sig från andra föreningar. Felets karaktär är bl.a. så kallad V52 fel som indikerar kommunikationsstörning. Felsökning pågår och mer information skall…
Läs mer